Uitkering aanvragen voortaan digitaal

De gemeente Nissewaard werkt vanaf maandag 9 oktober om 9.00 uur met een nieuw systeem om een uitkering aan te vragen: een online vragenlijst die gegevens die al bekend zijn, automatisch invult. De online vragenlijst is te vinden op Nissewaard.nl/bijstandsuitkering.

Voordeel is dat de aanvraag thuis op de computer ingevuld kan worden op een moment dat het beste uitkomt. Bewijsstukken van inkomens- en leefsituatie kunnen meteen meegestuurd worden door ze te uploaden. Als alle bewijsstukken direct meegestuurd worden, kan de gemeente uw recht op een uitkering sneller beoordelen.

DigiD
Voor de online aanvraag is een DigiD nodig. Mensen die geen DigiD hebben, moeten die eerst aanvragen op www.digid.nl en kunnen daarna een uitkering aanvragen.

Wie geen toegang heeft tot internet, kan gebruik maken van de computers op het Plein Werk en Inkomen. Wanneer u hulp of advies wilt bij uw aanvraag, dan kunt u contact met de gemeente Nissewaard opnemen via 140 181. De gemeente zoekt dan samen met u naar de beste manier om u te helpen bij uw aanvraag.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws uit Nissewaard! Like ons op Facebook.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op
Top