Gemeente controleert leegstaande woningen

De gemeente Nissewaard controleert sinds 13 november 2017 leegstaande woningen. Het bureau Holland Ruiter voert voor de gemeente een adresonderzoek uit onder woningen in de gemeente Nissewaard die volgens de administratie leegstaan. De controleurs hebben een legitimatiebewijs met pasfoto.

Doel is te controleren of gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) kloppen. In sommige gevallen blijkt een leegstaande woning namelijk toch bewoond. Het onderzoek kan gevolgen hebben voor mensen die een woning bewonen die in de BRP als ‘leeg’ staat geregistreerd.

Als een woning tijdens een huisbezoek een bewoonde indruk maakt en de bewoners zijn niet thuis, laat de controleur een brief achter met een formulier ‘Aangifte vestiging/verhuizing in gemeente Nissewaard’. De betreffende personen dienen binnen twee weken na dagtekening van de brief te reageren.

Het niet ingeschreven staan in de BRP op het juiste woonadres, heeft invloed op de verstrekking van overheidsvoorzieningen. Het onderzoek en de controles moeten leiden tot betrouwbare gegevens in de gemeentelijke administratie en een actueel overzicht van leegstaande woningen.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws uit Nissewaard! Like ons op Facebook.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op