Bereikbaarheid van de regio verbeteren: gewoon doen!

0

Deze week spreekt de gemeenteraad over de bereikbaarheid van Voorne Putten. ‘Nu het beter gaat met de economie, wordt het op de wegen nog drukker en Voorne Putten was al lastig bereikbaar, al die files en brugopeningen zijn bijzonder irritant.’, aldus VVD raadslid Gert Kabbedijk.

Hij vervolgt: ‘Het is daarom goed dat er in dit gebied nu èèn visie is voor maatregelen op de korte èn de langere termijn. Daarmee zetten we de inzet richting regio en Rijk nog steviger voort.’

Kom maar op met extra Hartelbrug
VVD Lijsttrekker Igor Bal merkt op dat er de afgelopen jaren veel bereikt is in Nissewaard en de directe omgeving, maar de aansluitingen op de snelwegen een serieuze bottleneck blijven. Een tweede Hartelbrug en de A4 zuid blijven bovenaan de wensenlijst staan van de VVD Nissewaard.

Die extra Hartelbrug is nodig om het verkeer van de rest van het eiland af te wikkelen, zodat voor verkeer uit Nissewaard meer ruimte op het Hartelkruis komt en het voorkomt files in de tunnel. Dat die A4-Zuid ook nodig is en blijft, is geen verrassing, maar vraagt een grotere investering.

We hebben terecht akkoord van de VVD:minister om samen met de regio en het Havenbedrijf te komen tot verdere uitwerking. Die extra ontsluiting is er nog niet, maar dat positieve antwoord van de minister is wel een cruciale stap!’

Hij vervolgt: ‘De vele storingen op de Spijkenissebrug en de Botlekbrug moeten verleden tijd gaan zijn. Onze infrastructuur is al kwetsbaar, maar incidenten als gevolg van slecht beheer en onderhoud zijn natuurlijk zeker onacceptabel. Na grote druk vanuit de regio heeft minister Van Nieuwenhuizen nu besloten tot grootschalige renovatie, een mooi succes!’

Meer dan alleen auto
Tot slot onderstreept Kabbedijk de oproep van de bestuurders en vervoerders binnen de Metropoolregio om het lightrailnetwerk te verbeteren. ‘Lightrail is een sjiek woord voor metro. Voor Spijkenisse willen we graag een beter metrostation Centrum met meer parkeerplaatsen, betere fietsenstallingen en een goede lik verf zodat het er weer fris uit ziet.

Naast nog frequentere metro’s naar Rotterdam staat ook een directe verbinding naar Den Haag, zonder overstappen, hoog op het wensenlijstje!’

Reageer op dit artikel

Laat als eerste een reactie achter.

avatar